אתרי מסחר – היתרונות של אתרי המסחר

אתרי מסחר – היתרונות של אתרי המסחר

תוכן העניינים

אתרי מסחר אוצרים בתוכם מספר יתרונות בלתי מבוטל

ראשית, בשל העובדה כי אינם מוגבלים במקום אחסון פיזי, הם מכילים היצע רחב הרבה יותר מזה שניתן לדמיין שיתקיים במציאות תחת קורת גג אחת.

חוויית ההיצע הנרחב בשילוב הנוחות שבשיטוט קל הרגליים בין הסחורות המוצעות – הופכים את הגולש למשוחרר מטרדות כמו התנהלות פיזית והתניידות בין מקומות פיזיים, ואת חוויית הקנייה והמסחר לנעימה יותר ולעתים אף מתירנית יותר.

אתרי מסחר, אם כן, הינם בעלי פוטנציאל גבוה ליצירת מעגל לקוחות יציב, כאלה ההופכים את הקנייה בהם להרגל קבוע.

כל זאת, כמובן, בתנאי שהאתר בנוי בצורה נוחה, מאורגנת, ומשדרת אמינות.

הניווט צריך להיות נוח, העיצוב צריך להיות ידידותי ולשדר שקיפות, על מנת לייצר אצל הלקוח תחושה כי הוא וכרטיס האשראי שלו נמצאים "בידיים טובות", וכי הסחורה או השרות שיסופקו לו יהיו איכותיים ואמינים.

רכישת אמונו של הלקוח תבטיח את שביעות רצונו וחזרתו שוב לאתר ברגע שיתעורר אצלו צורך נוסף.

בין אם מדובר ברכישת מוצר חשמלי חדש, דיסקים, מוצרי מזון או כל מוצר אחר העולה על הדעת – יחזור הלקוח הממוצע רק לתוך אתרי מסחר בהם יחוש נוחיות מרבית.

חוויה חיובית, מהירה וידידותית תלויה במידה רבה במבנה האתר ובעיצובו.

מטרות אתרי מסחר

לאתרי מסחר יכולות להיות מטרות שונות, החל מאספקת מידע כללי על האתר ומשיכת לקוחות וכלה ביצירת רשימה וירטואלית של הזמנות ומידע על לקוחות.

כדי שימלא את מטרתו באופן יעיל צריכים באתר להיות מנגנוני שיווק דיגיטלי מתאימים לשם כך.

אתר שמטרתו אספקת מידע ומשיכת לקוחות, לדוגמה, צריך להיות בעל עיצוב בולט, עם מיקום מרכזי של פרטי החברה, מספרי הטלפון והכתובות שלה, רשימת סניפים וכל מידע רלוונטי במקרה זה.

מבנה האתר צריך להיות פשוט ולהוביל בקלות אל המידע אותו מחפש הגולש.

לעומת זאת, אתר המאפשר יצירת הזמנות ברשת ידרוש מבנה מסובך הרבה יותר ומערכת מסד נתונים המאפשרת אינטראקציה בין הגולש לחברה.

המנגנון הנבנה צריך להיות כזה שיפעל ביעילות ובמהירות, אך יהיה פשוט וקל להבנה אפילו לגולש שאינו מתמחה בתכנות או במבנה אתרים באינטרנט.

לפי הגדרת המטרה שלו יכול להיות האתר המסחרי מעוצב ובנוי בצורה שונה לגמרי – כל התכונות, החל מגודל האתר ושפות ושיטות הבניה שלו וכלה בעיצוב החזותי והתוכן הטקסטואלי שלו מוגדרים על-ידי המטרה שלשמה נבנה האתר המסוים.

אתרי פרסום, משיכת לקוחות ואספקת מידע

אתר מסחרי המיועד למשיכת לקוחות נבנה בדרך כלל בצורה של "פרסומת אינטראקטיבית".

בהבדל מפרסומות המוצגות בצורה כתובה או שמשודרות בטלוויזיה, לגולש באינטרנט יש אפשרות "לפעול" באתר עצמו.

לכן באתר פרסום שכזה יכולות להיות מספר קטגוריות שביניהם יוכלו הגולשים לנווט, כאשר כל אחת מהן יכולה להכיל טקסט, תמונות, ואפילו סרטונים המציגים את החברה או נושאים הקשורים אליה.

באתר פרסומי צריך העיצוב להבליט מיד את כל הסמלים והתכנים המזוהים עם החברה – השם שלה, הסמל שלה וכיו"ב, ולהציגם בצורה מושכת ומעניינת.

מלבד זאת, לפי הגדרת הפעילות של החברה או העסק צריך האתר לשלב תמונות של מוצרים או סניפים או לעתיפם סרטונים המציגים את פעילות החברה.

אתר שכזה לא צריך להכיל מספר גדול מדי של דפים שיבלבלו את הגולש, אולם הוא צריך להכיל כמות מספיקה על מנת שהגולש יבלה זמן מה באתר עצמו, כדי שלאחר מכן יזכור ויתעניין גם בחברה ובמוצרים שלה.

באתר יכולים להיות מקומות שבו יוכל הגולש עצמו להרגיש משתתף פעיל – החל מאפשרות לשלוח מכתבי תגובה וכלה בתוכנות חיפוש סניפים ליד ביתו או כל פעולה אחרת שתגרום לגולש להרגיש כי האתר הוא יותר מסתם "פרסומת".

ברור כמובן שהאתר צריך גם להכיל במקום מרכזי את כל פרטי החברה: טלפונים, כתובות וכולי. האתר יכול להכיל גם קישורים לאתרים אחרים של החברה (במידה וקיימים) או אתרים הקשורים לחברה או למוצריה, אתרי תת-אגפים של החברה או, לחילופין, של חברת האם.

כל המידע הזה צריך להיות מוצג באופן ברור וקל לקריאה, כדי שכל גולש יוכל למצאו בקלות.

בנוסף יכול האתר להכיל גם עותקים של פרסומות אחרות של החברה – תמונות של פרסומות החברה בעיתון, או סרטונים של פרסומת החברה בטלוויזיה לדוגמה.

כך יוכל לזהות הגולש את הפרסומות הללו ולאחדן בדעתו עם זהות החברה לה שייך האתר.

אתרים ליצירת הזמנות

בניגוד לאתרי פרסומת, אתרי הזמנות, או בשמם השני חנות וירטואלית, מיועדים בדרך כלל ללקוחות שכבר בטוחים בכך שהם רוצים לרכוש מוצר מסוים. לכן, המטרה העיקרית של אתר שכזה היא לשכנע את הגולש לרכוש את המוצר דווקא באינטרנט.

בשביל להציג אתר שכזה צריך למלא מספר סעיפים מרכזיים:

  • מושך: למרות שהעיצוב אינו חשוב באותה מידה כמו באתר פרסומי, צריך האתר להיות מעוצב בעיצוב פשוט במידת-מה, אך עדיין כזה שיראה שבאתר הושקעה מחשבה וזמן, דבר שיגרום לגולשים לסמוך יותר באתר שבו הם יבצעו את ההזמנות שלהם.
  • פשוט: האתר צריך להוביל את הגולשים לדף ממנו יבצעו את ההזמנות ולספק מערכת יצירת הזמנות כזו שתהיה פשוטה ומובנת אפילו לגולש המתחיל (ועדיף שיהיה באתר גם דף המכיל דוגמה של יצירת הזמנה שתסביר לגושלים בדיוק איך יש לפעול בעת יצירת ההזמנה). טופס ההזמנה עצמו צריך להיות פשוט במידת האפשר כדי לחסוך זמן וטרחה לגולשים.
  • יציב: מכיוון שהאתר יוצר הזמנות עליהם מבזבזים הגולשים את כספם צריך האתר ליצור תחושה של אמינות גם על ידי יציבות בעת הגלישה באתר – כל דפי האתר צריכים להיטען בזמן קצר ובצורה יציבה ובטוחה, מכיוון שזמני המתנה ארוכים או בעיות בעת גלישה באתר יגרנו לגולשים לחשוד ולעתים אף לסרב לרכוש מוצרים באתר.
  • אמין: ישנן מספר שיטות נוספות המשכנעות את הגולשים כי האתר הוא אכן אמין. החשובות שבהן הן אספקת טפסים כתובים המאשרים את יצירת ההזמנה או פרטיה וכמובן אספקת מידע נרחב על החברה עצמה: דוא"ל, טלפונים וכתובות.
  • הנעה לפעולה: האתר צריך להיות בנוי בצורה כזו שהלקוח ידע מה הוא מריך לעשות באתר

במידה וכל הסעיפים הנ"ל ישמרו יוכלו הגולשים לקבל רושם חיובי מהאתר ולהיות משוכנעים כי כספם מופקד בידי גוף אמין ומבוסס, אשר ימלא את ההזמנות שלהם ואין להם ממה לחשוש.

תכנים נוספים באותו הנושא